fotózz, ne csak kattints

Dórémi képtára

Dórémi képtára

A tenger arcai zenében, versben, képekben....

2011. július 14. - Dórémi

Számtalan arcát mutatta már meg nekem, itt egy kis összeállítás, zenében, versben, képekben....

Számtalan arcát mutatta már meg nekem, itt egy kis összeállítás, zenében, versben, képekben....

Nagyon régen még az őskorban olvastam Fehér Klára  "A tenger" című könyvét, no meg láttam a mű alapján készített filmet. Ott a főhősnek csak egy vágya volt, hogy lássa a tengert. No hasonlóképpen voltam én is ezzel, szinte faltam az úgymond tengeres könyveket. Voltam kalóz, no meg hajótörött, küzdöttem az elemekkel, tehettem mert nem kellet ehhez más, csak egy könyv, és képzelet mely odarepített. Telt múlt az idő, már dolgoztam, és 1977-ben először láttam a tengert, és rabul ejtett, a fény játéka a víztükrén, a hatalmas hullámok ahogy a szirtnek csapódtak, és végtelen nyugalom ami áradt felém. Azóta már többször voltam, és mint legelőször tettem most is mindig azaz első, hogy köszöntöm a tengert, megsimogatom a vizet, és megkóstolom, hogy még sós e, és ha jövünk el mint egy jó gyerekhez illőn a rituálé megismétlődik. Lehet, hogy gyerekes dolog ez, nem tudom, de miért kell mindig felnőttnek lenni.

Számtalan arcát mutatta már meg nekem, itt egy kis összeállítás, zenében, versben, képekben....


Kányádi Sándor: A tenger


Nagy ember a tenger,
nagyon nagy.
Minden gondolat
súlya, mélye,
súlyosan mélyül
hozzá mérve.

Emberként él, emberként érez,
nincsen fogható erejéhez.
Láttam, hajnalban a napot
égre emelte:
izzott az óriás kerék,
szinte sisteregve
hányta tüzét a hullámokra,
s ő, a tenger-ember, higgadtan
a horizontra paszította.
Aztán, mint egy nagyapó,
fecsegett, magyarázott,
mikor ölébe hulltak a hálás,
ujjongó sirálysikoltások.
Van derűje, van humora.
Hangja némelykor nagydob,
máskor fuvola.

Nyugalma is emberi,
szelíd nyugtalanság.
Bőszült ember,
hogyha felbosszantják.
Ó, mennyire ember!
Nem békül,
csak a maga szabta renddel.
A partja,
amilyennek ő akarja. -
Nem a hajókért van,
a hajók születtek érte,
s belevész, ki másképpen remélte.

Debussy „A tenger” című három tételes művében szinte festői eszközökkel jeleníti meg a tenger örök mozgását, a szél és a hullámok hol szelíd, hol viharos mordulását. Az első tételben a tenger ébredését, a nap ragyogását a tenger szikrázó fényeit villantja fel, míg a másodikban a hullámok játékát, a harmadikban a szél és a tenger összhangját érzékelteti a zenéjével.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264961_1440418187014_1729840383_723260_2938315_n.jpg

bónusz:


A bejegyzés trackback címe:

https://doremikeptara.blog.hu/api/trackback/id/tr798229320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

178873 2011.07.14. 20:47:40

Jaj, de jó, hogy újra írtál! Nekem filmélményem is van: http://www.youtube.com/watch?v=IAIi2YUtoW4&feature=related (és lesz még némi kis szörfözés a sorozatomban is)

13066 2011.07.14. 20:58:22

köszi ez nagyon szép volt :) most egy kicsit szüneteltem, rendezgettem soraimat.....

60145 2011.07.15. 08:25:39

Szép, köszönöm!

193936 2011.07.15. 11:56:53

Szép volt!

12635 2011.07.15. 14:23:43

Doremi, szép mint mindig...és a külső azzal a törékeny piros virággal... :)

17910 2011.07.15. 14:38:03

De jó, hogy azt a bónuszt is odatetted! A Francia csók rajta van a "százszor nézős film"-ek listáján nálam. A zenéje is fantasztikus! Hallod, hogy én milyen irigy lennék Rád, ha már nem lennék ilyen vén, aki őszintén tud örülni minden jónak, amit egy másik nő ír! Sikerült idevarázsolnod a tengert a szobámba! De az új rucidra azért irigy vagyok!:-)))))))))

13066 2011.07.15. 20:55:34

Sziasztok, nagyon örülök, hogy tetszett az összeállítás, no meg, hogy sikerült benneteket egy kicsit kizökkenteni a hétköznapok rohanásából :))) Manetti nem véletlenül tettem oda a bónuszt, számtalanszor láttam a filmet én is, de nem tudom megunni, ami pedig a "vénséget" illeti szerintem egy csónakban evezünk :)))

178873 2011.07.16. 14:00:12

8. doremi Stílszerűen: a tengeren eveztek abban a közös csónakban?
süti beállítások módosítása