fotózz, ne csak kattints

Dórémi képtára

Dórémi képtára

Párizsba beszökött az ősz - vagy ahogy én emlékszem 2

2010. szeptember 20. - Dórémi

 

Szóval ott tartottam, hogy megérkeztünk.

 

Szóval ott tartottam, hogy megérkeztünk.

A körletrend az én feladatom volt, míg készült a lecsó. A kiadós vacsora után tárlatvezetést tartottam Rasidnak, mit hová tettem, ami teljesen felesleges volt, mert minden nap elhangzott, hogy –hol van ez, vagy az, Te mindig mindent elpakolsz- én meg megadva magam a sorsnak felálltam, odaadtam, mert ott volt ahol mondtam.  Este kipakoltam az irodámat - térkép, útikönyv, - másnapi programterv megbeszélése, ami ugyan egyoldalúra sikeredett, mert én beszéltem, Rasid mély letargiába, lábát nézegetve hallgatta. Szerintem még egy halk imát is elrebegett, hogy csak a holnapi napot élje túl lábilag. Ez a rituálé aztán minden este ismétlődött én terveztem, Ő lábat nézegetett.

Reggeli óracsörgés, készülődés, minden ami ilyenkor szokásos, én persze toporgok, ¼ óra múlva indul a vonat, s az én párom, még gatyába mélázik, hogy mit vegyen fel. Tudni kell rólam, hogy utálok késni, inkább ott vagyok 10 perccel előbb mindenhol, mint 1 perccel később. Már hatszor megnéztem milyen kint az idő, az órámról nem is beszélve, amikor végre indulunk, s mi várunk a vonatra mert késik. Este még Rasid a lelkemre kötötte, hogy ha véletlenül a tömeg miatt fenn maradnék a metrón akkor a következő állomáson száljak le, és ne mozduljak onnét, jön utánam. Életem a gyanúperrel, és azért rákérdeztem, hogy valóban nem akar é elveszejteni, és csak az 5. napon megtalálni a nyugalma érdekébe, de határozott volt, s kijelentette, hogy ha a svájci hegyekbe nem tette, amelyen ugyancsak elgondolkodott, akkor itt sem teszi. Kihagytam ezt a lehetőséget, hogy valóban értem jön e, annál is inkább mert ugyan hazataláltam volna, hiszen sok minden ki volt táblázva, de az utazáshoz szükséges kártyám, no meg a kassza is  nála volt, nálam fényképezőgép, meg a térkép és útikönyv, egyik sem alkalmas a bérlet pótlására.

Röpke ¾ óra alatt megérkeztünk Párizsba.

Az első telepesek a Szajna (Seine) folyó mentén érkeztek. I.e. 4500-ből származó kenukat is találtak. A parisii nevű kelta törzs (galloknak is nevezzük őket), amelyről a város a mai nevét kapta, kb. az I.e. 3. században telepedett meg itt. A legtöbb leletet a Cité-szigeten találták, a korai település valószínűleg itt és közvetlenül a folyó két partján terült el. Párizs címere, amely egy hullámokon hánykolódó hajót ábrázol, szintén az őslakosok szoros kötödésére utal a vízzel, a folyóval.

Montmartre: jelentős zarándokhely volt, 1133-ban VI. lajos bencés kolostort alapított, amelyből mára csak a St-Pierre templom maradt fenn.

Az itt alapított apátság is bekapcsolódott a bortermelésbe, s a dombtetőt hamarosan szőlőskertek borították

Igazi fénykorát a boldog békeidőkben (Belle-Époque) élte az 1880-as évektől az I. világháborúig. Írók, művészek, festők és népszerű mulatók negyede volt a környéken élt például Dalí, Monet, Picasso és van Gogh. A párizsiak ma is Dombnak (La Butte) nevezik.


A legenda szerint itt fejezték le több mártírral együtt Szent Dénest 250 körül neve is ebből fakad: mártírhegy.  A Sacre Coeur bazilika megépítésének ötlete 1870.-ban merült fel. A párizsiak fogadalmi templomnak szánták, amennyiben felszabadulnak a poroszok ostroma alól. Felajánlásukat a Szent Szívnek tették, innen ered a bazilika neve is: A megszentelt szív bazilikája (az egyik felajánló A. Legentile szíve egy kőurnában a kriptában fekszik) Az épület egyik jellegzetességét a csontfehér falak képezik, melyeket a Château- Landon-i mészkőnek köszönhet.


A szentély főlötti boltíven bizánci stílusú Krisztus-mozaik látható, mely a Szent Szív iránti elkötelezettségét jelképezi.


Sajnos fényképezni nem lehetett, ezt a képet a nyitott ajtóból egy oszlop takarásában készítenem.


Forrás: http://www.parizsinfo.hu/index.php?menu=12&lang=1

http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1rizs

A bejegyzés trackback címe:

https://doremikeptara.blog.hu/api/trackback/id/tr798229312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

34417 2010.09.20. 22:44:08

nemisigaz, soha nem tétováztam, hogy mit vegyek fel, vagy le! a lábamról nem is beszélve. kopik, kopik, de annyira azért nem. az meg a csobogó előtt is látszik, hogy alapvetően mennyire kivagyok:-)

13149 2010.09.21. 01:14:27

Nem tudom, kinek higgyek. Tertium non datur.

34417 2010.09.21. 05:58:02

doreminek:-) nem csak az igazság szól belőle, de a józan ész is!

176324 2010.09.21. 11:19:15

Szenzációsak a fotók. Tényleg. Apropo.....ki az a kékszakállas vén pasi ott a fotón.????DDDDDDD.Bocs.Legközelebb követeld ki a jussod. Nálunk az asszonynál a kassza. Nálam csak az utlevél és némi apanázs,ha netán valahol leragadnék egy söntésben.....A tánctermi élményemet majd később.....

12635 2010.09.21. 11:59:55

remélem lesz még, örömmel olvasom és nézem a képeket...jól kiegészítitek egymást...

14742 2010.09.21. 16:46:35

Nagyon élvezetes úti beszámoló! Doremi, tévedek, ha Rasid 3-as kommentjéből arra következtetek, hogy holnap is akar vacsorát kapni?:DD

13066 2010.09.21. 17:20:09

Sziasztok, folytatásos "regény" lesz a végére, kép meg rengeteg, sajnos a templom belsők nem mindig sikerültek, mait nagyon sajnálok mert az ott látható ablakok mesések. Jobbrabal igazságod vagyon, most fordult elő először, hogy még a tűpénzről is megfelejtkeztem, annyira akartam látni Párizst :))) Lehar nyertél :)
süti beállítások módosítása