Miután Rasid kipihente fáradalmait a termálfürdőben, és főzött egy finom paprikás krumplit, a lustálkodás helyett ismét útra keltünk. Csábító ereje volt a sajt, és borvásárnak.....
Brig:
A Felső-Valais Aletsch- réiójában található Brig városa, a már említett gleccser, s itt lehet átmenni Olaszországba a Simplon-hágón keresztül.
Az első gyalogutat itt Septimus Severus római császár építtette 196-ban. A hágó a középkorban kereskedelmi útvonal volt Wallis és Piemont, illetve Lombardia városai között. A Simplon-hágón igazi utat először Napóleon parancsára építettek 1800-1806 közt, ez Brig és Domodossola városokat kötötte össze 66,5 kilométer hosszban.
Az első kísérlet az Alpok átfúrására 1450-ben történt, Nizza és Genova közt akartak közvetlen kapcsolatot létesíteni, ám a kezdetleges technika miatt ez kudarcba fulladt. A hegyi alagutak építése a vasút megjelenésével kapott új lendületet. Az elviselhetetlenül lassú tempó arra ösztönözte Germain Sommelier francia mérnököt, hogy a kézi fúrás helyett gépi berendezést konstruáljon, s 1870-re összeért a két oldal a hegy alatt. Az első áthaladó mozdony vezetője azonban holtan bukkant ki az alagútból, s így járt a második is - a széngáz miatt. Az angol "füstnyelő" mozdonyokkal azután 1871-ben sikerült forgalomba helyezni a vonalat, de a szellőzés itt ma sem tökéletes.
A Simplon-alagút építése a hágótól északkeletre, a svájci Brig és az olasz Iselle városok közt 1898-ban kezdődött, kristályos gneisz kőzetben. A tervezett határidő 1904 volt. Az építkezés igen nehéz feladatnak bizonyult, a váratlanul előtörő melegvíz-források miatt jelentős időcsúszás és költségtúllépés történt, mindkét oldalról évente 4 kilométert haladtak. 1300-1500 mélyen futó alagút éppen száz évvel a hágón átvezető út átadása után, 1906. május 19-re készült el. A 78 millió frankba kerülő, 19 799 méter hosszú alagút akkor a leghosszabb volt a világon.
1912-ben kezdték el a párhuzamosan futó második alagutat. Ennek munkálatait az első világháború megakasztotta, de a svájci oldalon 1917-ig 8 kilométer elkészült. Az építkezést 1919-ben folytatták s a 19 824 méter hosszú második átjárót 1922-re fejezték be, a vasútvonalakat ekkor villamosították.
A város látványossága a Stock-alper várkastély. Svájc egyik legnagyobb magánpalotája. 1642-ben építette Gaspar Strockalper, aki akkoriban kézben tartotta a Simplon-hágó egész forgalmát, és ennek bizonyítására 70 főnyi sereget tartott fegyverzetben. Ez meg is látszik a kastélyon, három magas tornya védi, /Caspar, Melchior, és Balthasar névre keresztelték akkoriban/ udvarán szép árkádok idézik Itália hangulatát.
A kastély mögötti emelkedőn az 1680 körül épített jezsuita templomot nézhetjük meg.